2011. július 28., csütörtök

Szégyellnünk kell a városunk?! Ide jutottunk?!

Milyen sérelem érhet egy embert, illetve mitől jut oda, hogy plénumban - kb. ötven személy előtt - kijelentse: "szégyellem, hogy gyergyószentmiklósi vagyok..." - két napja ezen morfondírozom, s mivel ezt a blogot főleg az ilyen és ehhez hasonló témák kibeszélésére hoztam létre, tárgyaljunk a jelenségről. Annál is inkább, mert a fenti keserű szavakat egyre többen, egyre hangosabban mondják ki, és valószínűleg ez a blogbejegyzés sem fog megoldásokkal szolgálni. Nem véletlenül került a fenti fotó sem a blogra illusztrációnak, ugyanis koncentráltan tartalmazza azt, hogy mi zajlik kedvenc kisvárosomban. Hogy más is értse: ez egy leállított építkezés, ugyanis az önkormányzat egyszerűen elmulasztotta a gödrök és árkok mögötti tömbház lakóit megkérdezni, akarják-e, hogy a bejárattól alig négy méterre egy ötrészes üzletsort húzzanak fel. A lakók a helyzettel akkor szembesültek, amikor a munkások már fákat vágtak ki, árkokat ástak, szóval ezerrel dolgoztak, de az esetről részletesen írtam az új kedvenc újságomban, a Hargita Népében, a cikkemet itt olvashatjátok a témáról. Az ominózus mondat pedig azon a lakossági meghallgatáson hangzott el, amit az önkormányzat hívott össze az utóbbi soros tanácsülés előtt a tömbházlakók heves tiltakozása miatt. Most nem részlezetem a sebtében utólag összehívott "lakossági fórum" körülményeit, s azt sem, hogy állítólag némi zsarolás is vegyült a meghívásba, miszerint Valaki majd megmutatja, a lakók ellenkezése dacára felépítteti a "bodésort", mert elvégre megteheti. S azt sem részletezem, hogyan próbálták a sajtót félrevezetni azzal, hogy egy órával később kezdődik a tanácsülés - ami egyébként igaz volt - csak azért, hogy ne legyenek ott, és ne írjanak a lakossági panaszokról. Mert ugyebár kedvenc kisvárosunkban minden "tökéletes", jobb már nem is lehetne. Szóval, ezekről most nem írok, inkább azt részletezném, hogy nemrégiben nekem is szégyenkeznem kellett a városban uralkodó állapotok miatt. A másik blogomon írtam arról, hogy Wise Ladyt, magyarországi gasztroblogger-barátnőmet és családját láttam vendégül nemrégiben. Nos, nekik is, mint az összes eddigi külföldi ismerősnek megmutattam a várost. Természetesen igyekeztem a főtér közelében sürögni-forogni velük, ahol még aránylag tűrhető állapotok vannak, de így sem úsztam meg a pironkodást. Ugyanis vendégeim naná, hogy rákérdeztek: "és a szép örmény építkezésű házakat a főtéren ugye felújítják?" Na, erre kezdtem aztán tekervényes magyarázkodásba az államosításról, majd visszaszolgáltatásról, s arról, hogy létezik ugyan egy kormányprogram, amely kedvezményes hitelt nyújt a tulajdonosoknak a homlokzatok felújítására, de ahhoz kellene az önkormányzat egységes elképzelése is felújításról, de ehhez jó lenne, ha volna egy városrendezési terv is, ami állítólag készül - ha jól tudom, éppen öt éve folyamatosan -, szóval, rettenetesen bonyolult, és beláthatatlan, mikor újítják fel a főtéri épületeket. Egy másik alkalommal, más vendégeket egyszerűen lebeszéltem a gyilkostói kirándulásról, mert féltettem igen drága autójukat, nehogy kár érje a gödrös utakon, egyszerűen átirányítottam őket Parajdra és Szovátára azzal az érvvel, hogy ott is van tó, szép a látvány, ráadásul fürödni is lehet. Természetesen, akkor is pironkodtam...
Hát erről a jelenségről tárgyaljunk! Az építőjellegű hozzászólásokat, ellenvéleményeket közzéteszem, a mocskolódó, személyeskedőket könyörtelenül moderálom. Csak szóltam, ha netán valaki összetévesztené ezt a blogot valamelyik mocskolódó portállal.

5 megjegyzés:

  1. Talán lehetne ezen a helyzeten változtatni,de csak akkor,ha a különböző pártok célja nem a másik párt mocskolása,és sárba tiporása lenne,hanem összefognának és közös erővel a város szépítéséért fáradoznának,mert ők is itt élnek!Sajnos ez az ellenségeskedás nem vezet jóra,és pozitív írányú változásokat sem vonz maga után.Pedig ha ezen változtatnának akkor már csak a város szebbé tétele lenne a cél,nem pedig a másik mocskolása.Sajnos igaz az a mondás,hogy a hal is a fejétől büdösödik!

    VálaszTörlés
  2. Ebben maximálisan egyetértünk. :)

    VálaszTörlés
  3. Az igazi Gyergyó-i nem morfondírozik tette a magáét Vendég befogadó ,tisztelte és segítette az ember társát Az igazi Gyergyó-i már nem ilyen lett
    Egyetértek ALUNELLA megjegyzésével

    VálaszTörlés
  4. Sajnos a fejétől... ugyanez a helyzet Kárpátalján is, pedig a nagymamám idejében még volt társadalmi összefogás, amikor a városok, falvak lakói két kezük munkáját adva fontosnak tartották igényes környezetük rendbetételét. Manapság, mivel a pénz mozgat mindent, talán a pénzesebb vállalkozókat, cégeket és egyéb szerveződéseket kéne meggyőzni arról, hogy nem lehetnek közömbösek, érdemes némi anyagi befektetéssel vonzóvá tenni szűk pátriájukat. Talán üzletüknek is jót tesz az értékekre vágyó, elégedett odalátogató (mert esetleg szívesen visszatér) :)

    VálaszTörlés